Sunday, December 26, 2010

Randomly updated...

Dear Belog....

#1

Sebelum ni dengar pasal Lucifer masa zaman Malaysia tengah faymes dengan kes Black Metal [kalau tak silap aku tahun 2002 ke 2003 tah. Antara tahun camtula.] Then, terus hilang nama tu dari otakku. Sampailah tiba-tiba group SHINee [alah, mamat encem yang pandai menari tu. Yang ada Key yang chumel tu.] keluar lagu baru nama Lucifer, aku jadi takut nak dengar. Takut-takut aku terpengaruh dengan Black Metal juga, jadi aku abaikan lagu SHINee tu. Tapi, sebab minat SHINee punya pasal, hari tu buat la conference ringkas dengan Zawani.

Apjan: Wani, lagu SHINee-Lucifer tu macam best. Tapi takut nak dengar. Lagu tu pasal apa eh?
Zawani: Ala, lagu tu sebenarnya cerita pasal ada perempuan yang goda dorang. Memang dorang tergoda la. Jadi, dorang samakanla perempuan tu ngan Lucifer. Lucifer kan ketua iblis, suka goda orang.
Apjan: Ouh, itu je ke? Kalau camtu, boleh la kite nak suke lagu tu....

Errr, senangnya kau buat decision kan Pejan? -_-"

Lepas tu balik rumah terus aku masuk bilik Afiq dan tanya:

Apjan: Wehh, Afiq. Ape yang kau tau pasal Lucifer?
Afiq: Lucifer tu fallen angel.
Apjan: Hah? apesal fallen angel pulak? bukan ketua iblis ke?
Afiq: Iyela, kalau kau tanya Pakcik Google mesti dia boleh jawab.
Apjan: Ouh... [sengal punya adik...]

Aku pun tanya la Pak Cik Google pasal fallen angel a.k.a lucifer dan Mak Cik Wiki jawabkan lebih kurang macam ni la.

"There are an angel who has been exiled or banished from Heaven. Often such banishment is a punishment for disobeying or rebelling against God,"

Itu dalam Christian theology la. Punya la aku susah sangat pening-pening kepala fikir apala yang angel tu buat sampai kena campak dari Heaven dan apa kaitan dengan lucifer? 

Tiba-tiba terlintas di fikiran aku macam ni pulak, masa Nabi Adam dibangunkan, Allah mengarahkan semua makhluk termasuk la malaikat dan syaitan yang masa tu semua hidup aman dan damai dalam Heaven untuk sujud pada Nabi Adam tanda hormat. Semua patuh pada arahan tapi syaitan je yang berdegil tak nak ikut sebab rasakan kejadiannya lagi mulia dari Nabi Adam yang dari tanah je. Maka, Allah pun murka lalu mencampakkan syaitan ke dalam Hell. Masa tu jugak syaitan berjanji yang dia akan menyesatkan keturunan Nabi Adam sampai kiamat. Lepas terfikir begitu baru aku nampak kenapa lucifer dikatakan fallen angel. Heee ^^,

#2

Last week, sepupu-sepupuku datang ke rumah. Maklumlah dorang cuti sekolah kan, aku je tak cuti tapi still balik rumah tiap-tiap minggu. Sampaikan orang asyik tanya aku tengah cuti ke? cuti berapa lama la bagai. Dan jawabku senang je, "Cuti sabtu ahad je..." Dan orang yang bertanya tu terus macam nak cakap "Kau nak tak aku belanja kau makan kaki?". Okay, let's end up about the fake holiday.

Actually, nak story about my little cousins [yeah, they're only 3 years old]. Masa tu kakak-kakak dan abang-abang dorang sibuk la serbu bilik Afiq untuk main game, tengok movie etc. Si kecil dua orang ni [Aisya and Faiqah] sibuk buat hal sendiri main hide and seek. Aku pulak kerja masa tu jadi pemantau and tengok je dorang main. 

Dah la main berdua, mula-mula Faiqah kira dan lepas tu Aisya menyorok pulak kat bawah meja yang memang terang-terang dah nampak dia ada menyorok di bawah meja. Then, bila dah jumpa, switch  pulak Aisya untuk jadi hantu. And you know what, Faiqah menyorok kat bawah meja jugak tempat Aisya menyorok tadi. Aku tengok pun jadi terkejut dan masa tu jugak rasa macam nak guling-guling sebab dorang ulang-ulang main hide and seek macam tu. Kalau la semua main hide and seek macam tu, apa akan jadi ye?

Ouh, maaf sebab bahasa agak tunggang terbalik. BM tak pernah dapat A macam ni la. Haih -_-"

Okehhh, tu je. Bai.

P/s: Suka tengok orang senyum sambil mata tersenyum. Tapi bila aku buat...

...muke aku akan jadi sangat pelik -_-"


Photobucket





Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails