Tuesday, July 12, 2011

Demam Kuning~

Dear Belog....


Motif? Rantai tu kaler KUNING. hikhik


Sepanjang minggu lepas bukak je muka buku semua dok kecoh pasal BERSIH. *BERSIH apa pulak ni? ada kempen memBERSIHkan negara ke?* Bukan la, tapi perhimpunan oleh parti pembangkang tuh... Katanya nak dapatkan balik pilihanraya secara bersih... Itu yang mereka kata la.


Kat sini aku bukan la nak memihak pada mana-mana parti cumanya pada pendapat aku, tak salah nak mendapatkan hak sebagai rakyat tu tapi jangan la sampai menyusahkan orang lain. Kawan-kawan aku yang dok study kat oversea pun nangis tengok keadaan Malaysia masa tu. Masa BERSIH tu, ramai duk berpesan jangan join Kuning, tapi pada masa yang sama ada jugak Konsert GIG DiGi kat I-City. Tema dia warna kuning jugak. Hmm, habesla orang ramai confuse yang mana satu join BERSIH dan yang mana satu la yang join konsert tu? Sama-sama kita fikirkan....


Kat sini jugak aku nak bagitau yang aku ada ramai kawan yang "BERSIH" dan juga yang "tidak pada BERSIH". Masing-masing mempertahankan keyakinan masing-masing. Manusia bertindak atas apa yang mereka fahami, alami dan yakini. Maka aku menghormatinya. Cuma jangan jadikan ia sebagai punca untuk suburkan sifat MAZMUMAH. Kalau betul mereka bukan yang benar, sama-sama kita doakan agar mereka mendapat kebenaran. Kalau betul mereka dalam kebenaran, sama-sama kita doakan agar mereka sentiasa dalam kebenaran. Peace yo!!!!


P/s: Aku heran. Manusia mandi guna air BERSIH, minum air BERSIH, makan pun guna air BERSIH, tapi kenapa hati tak BERSIH-BERSIH lagi? T___T



Photobucket



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails