Sunday, August 28, 2011

I'm Proud....

Dear Belog,

Malaysia sangat istimewa sebab punyai rakyat dari pelbagai bangsa dan kaum. Tapi sejauh mana kesatuan mereka untuk membangkitkan keharmonian negara? Saya sendiri pun tak tau nak cakap, sebabnya kalau dari pemerhatian saya, kami tetap bergaul mesra walaupun berbeza agama dan bangsa. Saya bangga saya anak Malaysia :)


Terdapat juga kesepaduan antara kaum di Malaysia ni. Bukti kecil, kita boleh lihat di video bawah ini,


Video tadi sangat menyentuh kan? Last but not least, saya nak cakap *sebenarnya skrip tu saya simpan untuk video atas ni tapi tak kesampaian, so saya sampaikan kat blog saya je la*


"saya orang belanda+cina+mamak *ok, i know dutch is not a malaysian* serta beragama Islam. Walaupun begitu, kami tetap mengekalkan adat Melayu selagi tak bercanggah dengan syariat Islam. Oleh sebab tahun ni hari kebangsaan dan hari raya aidilfitri serentak, kami tetap mngutamakn hari kemenangan umat Islam selepas sebulan kami berhempas pulas melawan nfsu *ye, saya tau lepas menopos baru saya dapat puasa penuh*. Maka, tak salahkan kalau saya nak pentingkan Aidilfitri? SELAMAT HARI RAYA"

P/s: Kalau hantar video dengan ucapan ni kat Mat Luthfi confirm awal-awal dah kena reject. Peace~





Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails