Wednesday, May 2, 2012

Jealous, huh?

Assalamualaikum yu olls... Nak share something ni. Tentang seorang hamba Allah ni. First of all, terima kasih pada seorang hamba Allah ni yang tanya saya cane nak hilangkan rasa cemburu? Oh My Allah, tetiba saya rasa macam, "eh, aku ni bukan sape sape pun nak dimintak nasihat bagai. Dah la belum cukup solehah, dosa pun hmm, tak tersenarai kalau nak listkan semua. Sungguh aku masih jahil". Tapi, dah dia mintak tolong saya pun cuba la. 





 Apa saya buat? Saya muhasabah diri saya balik. Terus terang saya kata, saya ni tersangatlah kuat cemburu. Tipu la kalau saya kata yang saya ni takde langsung rasa cemburu. Then, cane nak hilangkan rasa cemburu ni? 

As for me, fikir cani je lah. Cemburu ni penyakit hati. Pendek kata, cemburu ni tergolong dalam sifat mazmumah. Bila ada penyakit hati ni semua amal ibadah kita, dan semua yang baik kita buat sia sia je. 


Seriously, sia sia? Yup, sia sia. Rugi je buat amal tapi kosong. Ibarat macam, ada handphone tapi tak de kredit. Tak ke sia sia namanya? Sia sia kan. Believe me, bila kita set mind kita cemburu.. mazmumah.. penyakit hati.. buat amal tapi pahala tak dapat.. redha Tuhan jauh sekali, insyaAllah perasaan cemburu tu akan hilang sendiri. Try it ♥ #notetoself


Photobucket



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails