Sunday, January 9, 2011

Devil or Angel?

Dear Belog....

Ni gambar untuk menyebok je...


Pejam celik pejam celik kejap je dah nak abes sem....
Rasa macam baru semalam aku register kuis...

Tup-tup, tak sampai sebulan lagi dah nak final exam...
Haish, cemas-cemas...

Before hadapi final, mesti la ade mid-term test kan?
Ni nak citer pengalaman masa mid-term test Financial System...

Dah la aku masok lambat kelas tu sebab banyak nak setel exemption masa awal sem..
Nak masok kelas pun kene la tengok jadual clash ke idak...

Dah setel tu tau-tau dah last day dorang semua present...
Jadi, fo sho [for sure] la aku dah ketinggalan...

Notes? Bukan tak cari tapi macamnye tak cukup...
Tau-tau dah nak mid-term...

Tengah-tengah test tu terdengar bisikan nafsu dan syaitan,

"Apjan, kau amek je notes dalam beg tuh... Lecturer tak nampak punye... Depan kau kan penuh dengan orang lain... confirm kau selamat nye..."

Tiba-tiba terdengar pulak bisikan ni...

"Jangan apjan... Kau nak terus rasa bersalah ke? Memang la lecturer tak nampak tapi Allah nampak..."

Pada masa tu berbelah bahagi dalam hati ni...
Tension, penat nak layan peperangan batin dalam diri ni...

Dah la masa tu tension nak jawab test tapi memang tau tak mampu nak jawab...
Tiba-tiba pulak masa tu nafsu & syaitan sibuk nak kalahkan nurani yang baik...

Eeeee, jahatnye la nafsu & syaitan ni...
Saje nak bagi aku pening...

Last-last, aku kata pada diri sendiri...

"Hentam je la Apjan. Biarla salah jawapan tu yang penting kau jujur dengan diri sendiri... InsyA kau takkan nyesal... P.E.A.C.E"

Ni pulak citer kedua...

Kawanku, A pernah bertanya kat B yang bertugas masa gerak gempur tudung kat pagar depan kolej...

A : boleh tak pakai tudung ekspress? tak jarang kan?
B : tak boleh. sebab tak pakai anak tudung, nanti nampak rambut..
A : ouh, tudung macam ni boleh? [merujuk pada tudung bidang 50 yang tak labuh dan tak jarang tapi masih tutup dada]
B : tak boleh jugak sebab tak tutup punggung...

Hah? -_-" Err, nak cek la dalam Quran ada ke kate kene pakai tudung tutup punggung... Doakan aku dapat jumpe ye... Ngee...

P/s: Sebelum nak tengok kesalahan orang, aku berusaha listkan kesalahan dan dosa sendiri. Oh, banyaknye sampai tak mampu aku nak tengok kesalahan orang lain... T__T


Photobucket




Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails