Monday, January 17, 2011

Life is a test...

 Dear Belog....


This life is a life of test
Need patience for success
So is your iman strong enough
or would you fell just like the rest?


Yes, the life is a life of test. Kadang-kadang hidup kita ni rasa macam untuk diuji, dibebani, dicuba. Memang penuh dengan ujian, dugaan, cubaan. Sampai bisikan Lucifer membuatkan kita terfikir "Kenapa Tuhan buat macam tu kat aku? Aku ni dah dapat azab ke? Atau Allah tak sayangkan aku?" Eeee, jahatnye la Lucifer tu. Tak habes-habes nak jadikan hati aku ni berbolak balik.


Ye, tak dinafikan. Sekarang ni hidup aku penuh dengan ujian. Perasaan aku? Happy nye la kan. Best tau dapat dugaan yang tak terduga ni [ye, aku tipu...]. Tapi, ada orang kata tak baik buruk sangka dengan Allah. Allah tu kan Maha Baik.


Kalau tak baik, tak de nye aku hidup kat dunia. Lepas tu tak de aku dapat menghirup oksigen. Ye la, tanpa oksigen matila aku kan. Lepas tu nak pegi mane-mane ade je kemudahan. Sebab Allah ciptakan manusia yang bijak dan mampu cipta transport macam sekarang ni. Then, dapat pulak makan sedap-sedap. Tengok pemandangan yang MasyaAllah, speechless daku melihatnya. Tak ke baik sangat Sang Pencipta tu?


Jadi, kenapa kita nak marah atau kecewa dengan ujian yang "hek eleh, kau boleh setel nye masalah kau tu. tak ke kau lupa yang Allah takkan bagi ujian tu tanpa kemampuan kau sebagai hamba Dia?" Ye, aku kena kuat, aku kene tabah. Jangan kau lupa pesanan kakakmu,


"Afzan, Allah tak kan bagi hidup kita ni kalau seronok, seronok je. Kalau sedih-sedih je. Allah akan bagi seronok dan sedih ni secara berselang seli. Sebab ape? Sebab Allah nak kita rindu, kasih dan ingat kat Dia selalu...."


Iye, setiap yang berlaku pasti ade hikmah. Jadi, hadapilah ia dengan senyuman. Fight oh.... oh ~peace~


P/s: Mujahidah always smiles in trouble....

Photobucket

Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails