Monday, April 11, 2011

Forum + Exhibition = Fatigue

Dear Belog....


Ahad pagi


Pergi forum yang dibuat kat Masjid rumahku...


Tajuk forum "Rumahku Syurgaku"



Forum tu dikelolakan oleh



Pengerusi Majlis - Ustaz Fauzi Mustaffa
Ahli Panel - Dato' Hasan Din Al-Hafiz (DHD)
                   - Prof Dr. Sharifah Hayati (DSH)




Hmm. ahli panel hebat-hebat.


Sebab tu lepas jaga meja pendaftaran aku masuk terus ke dewan dan tiba-tiba merasakan


*Oh, aku tak patut masuk sini. Segan kot... Macam aku je yang bujang kat dalam ni. Abes keluar cerita dalam selimut...*


Abaikan itu, cuma ada beberapa point yang aku berminat nak save dalam otak dan rasanya tak salah nak kongsi kat sini untuk mengekalkan rumahtangga harmoni dan tak dalam rumahtangga, dalam kehidupan seharian kita pun tak ada masalah...


DHD -


Ada dua perkara ada pada jahiliyyah yang patut kita contohi :


  1. Layan tetamu dengan sebaik-baiknya
  2. Semakin rumahtangga berusia, semakin bertambah sayang pasangan itu


DSH -


Empat Hakikat Iman :


  1. Ingat kebaikan orang pada kita
  2. Lupakan kebaikan kita pada orang
  3. Ingat kejahatan kita pada orang
  4. Lupakan kejahatan orang pada kita

Hmm, point hakikat iman yang keempat tu maknanya janganlah kita berdendam dengan orang kan? But, revenge is sweet. Do you guys know that? Haish *sigh*


Budak selekeh yang tengah boring tunggu mami and abah sembang dengan orang lain

---------------------------------------------------------------
Ahad petang


Bertolak pergi ke PWTC.


Ada pameran kasut antarabangsa


Pergilah kami konon-konon nak release tension.


Tengoklah gambar-gambar kat bawah ni ye...


Rambang mata tapi kasut semua pelik-pelik
Butterfly~ comes home *err, itu lagu Hannah Montana*
Kasut Minnie Mouse kot ^_~

Kasut pun nak join Masquerade Party

kalau aku pakai yang ini, mau aku tak gerak-gerak @_@
Tudia, mai dah kasut gergasi~

Hasil dari kedua-dua program ni, aku penat. Oke la, nak sambung baca Patricians vs Aurora. Kbai ^^,


P/s: Oh, totally forgot. Happy Anniversary Mami & Abah. Love both of you so much <3


Photobucket




2 comments:

ayaqmiloaih said...

saya suka penceramah di atas~ :)

Afzan Rahman said...

penceramah yg mana satu? ada tiga tu.. hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails