Sunday, March 27, 2011

Earth Hour semalam okehhh

Dear Belog...


As you all know, Earth Hour is on 26th of March. Tu tarikh semalam lah tu. Dan satu dunia disarankan untuk tutup lampu [atau tutup letrik?] selama sejam. Jadi, familyku pun sahut cabaran itu. Hiduplah kami dalam keadaan yang gulap gulita. 





Abah? Abah awal-awal dah lari gi masjid. Katenye lagi tenang kat situ [oke, padahal masjid tak tutup lampu] Mami? Mami dah biasa dah gelap-gelap nih. Sebab mami memang suka tutup lampu. Adikku? Hmm, dia tu tak boleh hidup dalam gelap. Sebab pernah masa dia dah tidur, aku tutupkan lampu dan dia terus bangun dan mengamuk-ngamuk. Kesian aku kena marah kan? Tapi semalam masa Earth Hour dia tutup jugak la lampu sebab mami suruh [nak menyahut seruan 1 world katenye] dan memang dalam sejarah yang adikku tertidur masa dalam gelap tuh. Syabas bete [dengan tepukan gemuruh dari kakakmu ini]. Aku? Dan-dan lampu satu rumah tutup, aku ambik peluang nak keluar dengan kawan sekolah [Mahirah & Liyana].


Dalam kereta on the way nak ke rumah Liyana aku agak pelik kenapa Mahirah tak bukak radio. Selalu kalau dalam kereta memang tak sah kalau tak dengar lagu. Tiba-tiba mahirah kata,

Mahirah: Wehhh, Hot FM pun sambut Earth Hour?
Aku: Iye ke? Mana tau ni?
Mahirah: Ni dok pasang Hot FM la ni. Dorang tak on air sejam.
Aku: Wallawehhhhhh. Cayala Hot FM. Patot la sunyi je kete ni.

Mahirah pun tukar channel radio kepada Era FM. Dan kami berdua diam dan berkata "Oke, ada bunyi." Era tak sambut Earth Hour kot. Haha. Tak kesahla. Papepun aku respect dengan Hot FM. Cayala korang. Semangat what-so-ever la.... [oke, aku tak tau nak kata diorang semangat apa. Kbai.

Photobucket



Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails