Wednesday, July 14, 2010

Gollllllllllllllllllllllllllllll!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dear Belog...

Akhirnya habis juga Waka Waka [World Cup] 2010. Dengan kemenangan berpihak pada Spain [walaupun diri ini masih lagi cuba menerima kekalahan Holland & Germany]. Tak pe Afzan, Holland & Germany tetap ada di tempat kedua dan ketiga. Peace~

Oke, saya tau masa worldcup ramai yang jadi "alim". Iyela, rajin sangat mereka semua bangun tahajjud untuk menonton worldcup. Bagus-bagus. Tapi lagi bagus kan kalau "tahajjud" untuk "dating" dengan Tuhan kan? [diri sendiri pun susah nak bangun tapi saya memang tak tengok world cup, heheh]

Whoa!!!! Sungguh bersemangat tegar mereka ini......

Tapi kan, ada la kawan saya berkata, 

"semua orang tau sorak gollllll bila bola masuk gawang,
tapi tak semua orang tau sorak bila tengok kebesaran Tuhan....."

ya salam, saya terkedu, tersedu. nasib tak jadi bisu. sungguh benarlah apa yang dikatakan Khalid Alwalid Sorakkn Brjihad itu. memang tak silap langsung [adakah siapa-siapa yang rasa termakan cili? sila-sila la mencari air atau aiskrim atau cekelat supaya anda dapat menghilangkan kepedasan.]

itu baru kisah semasa World Cup. Setelah selesai World cup pula, kelihatan rakyat Malaysia [sebab saya tak tau macamana keadaan rakyat negara lain] rata-rata mengenakan jersey Spain baik dari yang sekecil bayi sampailah ke tua. Tapi kenapa semua memilih jersey Spain? Kenapa bukan Holland atau Germany? Owh, yang menang dipuja. Lupa saya. [adakah saya masih tak mampu menerima kemenangan Spain? oh, pasti saya mampu menerimanya....right?]. Tetapi setelah selesai World cup, saya jumpa status ini pula di page Seniman Lorongan,

orang lain yang menang orang lain pulak yang gembira...
orang lain yang kalah orang lain pulak yang menderita...
ajaibnya silap mata ini hanya kerana sebutir bola...
“kata peminat bebola daging dulu-dulu”

hmm, bila fikir-fikir balik dahsyat jugak ye penangan taksub ni. sampai ada yang menderita dah macam meratap orang yang dah mati. kenapa ye jadi macam tu? ianya hanyalah sebab ramai yang terpedaya di dunia batu kaca yang bisa bikin kita sesat dan keliru. oleh sebab dunia batu kaca, my obaachan [nenek] said,

"Jaga dirimu cu, 
berilmu dengan mulia, 
mengutip mutiara di dunia batu kaca, 
bekalan untuk ke sana...."


Photobucket





Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails