Friday, July 16, 2010

Nak jadi pengarah?

Dear Belog...

Uish, pengarah apa pulak ni? Ha, kalau nak tau keep on reading this entry ye. Ceritanya begini. Pada zaman dahulu... [eh Afzan, kau ingat ini story telling competition ke?] Oke, oke. Saya tipu. Saya teruskan...

Semalam, sedang saya mengadap cermin laptop [dah jadi rutin harian ku sejak-sejak dah abis study ni...] tiba-tiba terdengarlah mami memanggilku dari bilik beliau. Conference nya begini....

Mami: Aloooonnngggggg........
Me: Ye mami?
Mami: Masuk bilik mami kejap

Lalu saya meninggalkan cermin laptop dan terus menuju ke bilik mami....

 beginila keadaan kami. sweet kan?

Me: Nape mami?
Mami: Along nak jadi pengarah?
Me: [dalam hati, mami ni gurau ke ape...sambil menggaru-garu kepala tak gatal] Pengarah apa pulak ni mami?
Mami: Pengarah untuk program kat masjid rumah kita bulan Ramadhan nanti...
Me: Hah? Ustaz Faizal [imam besar masjid yang muda trang tang tang] mane?
Mami: Ustaz Faizal nak jadi fasi
Me: Ehhhh, mane boleh camtu. Kalau camtu Along pun nak jadi fasi je....
Mami: Ceritanya camni. Tadi ustaz call mami. Tiba-tiba dia tanya, "Kak Ma jadi pengarah program ye?"
Me: La, dia suruh mami. Bukan Along [dalam hati lega yang amat...]
Mami: Ish budak ni, dengarlah dulu.
Me: Owh, oke oke..
Mami: Mami pun cakap la "Faizal jangan buat hal. Faizal cemane?" Ustaz Faizal cakap, "Saya nak jadi fasi..."

Saya pun apa lagi, dah gelak gelak sampai sakit pipi [dasar si pipi tembam, gelak je sakit pipi...]

Me: Ustaz Faizal tu buat lawak ke ape. Dia pening la tu. Masa program Celik Quran dulu pun masa dia jadi pengarah dia asyik cakap "Pening pening pening" lepas tu bila orang lain nak cakap je dia cakap "Saya sekat...." sebab dia pening sangat.
Mami: La, ye ke...... [mami pun terus terhambur gelaknya....] Ai, Faizal...Faizal....

Begitulah kisahnya... Bila fikir-fikir balik conference tu saya asyik tersenyum je. Lawak betul la Ustaz Faizal [Imam Masjid a.k.a kawan sepermainan ku masa kecik-kecik dulu di kampung...hehehe]
Photobucket




Photobucket

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails